Paint Horse – för nästan alla typer av nöjen! - Mister: ”jag-håller-på-med-allt” 4 år, valack 1,55 Stm. American Paint Horse med stamtavla 📄 Inriden och bör vidareutbildas under sadel. Lätt att lasta Lätt att besko
För fritidsridning och nöjesridning, inga tävlingar med cutting eller snurrar på grund av en aktuell inflammation i kronleden, som just nu läker tillfredsställande. Ja, tillfredsställande. Men för säkerhets skull skulle jag avstå från sporter med hårda manövrer, så att man kan ha glädje av honom i ytterligare 20 år.
Jester är en cool kille som gärna provar nya saker och gillar markarbete. Oavsett om det är utridning på egen hand eller på ridbanan – allt är möjligt med den här nervstarka killen!
Träryggning, hästbågskytte, extremtrail… Allt står öppet för dig, förutom hoppning… där känner jag mig inte alls hemma 🙂↔️
Jester är en häst som lägger stor vikt vid relationer, samhörighet och förtroende. Han knyter starka band och är den typen av häst som kommer galopperande när du visslar på honom 🐎🥰
Jag söker en person med erfarenhet av hästhantering till honom. Helst en som följer Ryan Roses metoder 💪
Eftersom han fortfarande är en unghäst lämnar jag inte ut honom till barn. Unga hästar kan ibland vara riktiga tonåringar med alla sina nycker 🧟♂️🤡 Jester är en cool kille, men när det blir kallare har han ordentligt med kraft och behöver en skicklig ryttare som kan läsa hästar och har en plan för dåliga dagar.
Han har bra driv, men har ännu inte sprungit iväg under sadeln och har aldrig bockat heller. Att jogga med honom på ett långt ledband: klart ✅
Så varför lämnar jag bort honom? Helt enkelt: för att han behöver mer uppmärksamhet än jag kan ge honom. Det blev ärligt talat för stressigt för mig, med ett 80-procentigt jobb, hus, trädgård, barn… 3–4 timmar på betet och 2 timmars sysselsättning räckte helt enkelt inte. Till det kom skolloven när jag hade mindre tid, eller när barnet var sjukt… och att hitta erfarna ryttare som vill dela på träningen av en unghäst—> helt meningslöst.
I uteboxen blev han snabbt uttråkad och han behöver kontakt med flocken (extremt social, snarare låg i rangordningen). Det bästa vore ett öppet stall. Men om sysselsättningen/programmet passar, går det bra med utebox också.
Just nu står han på sommarbetesmark. Vi ser fram emot att lära känna er 🙂👍