Fuchs-fulblodsvallack - Vår älskade Reado, en 11-årig rödbrun fullblodsvallack med en mankhöjd på 1,70 m, söker ett kärleksfullt nytt hem.
Tyvärr måste vi med tungt hjärta lämna ifrån oss vår älskling, eftersom vi på grund av förändringar i familjen inte längre har tid att ge honom den omsorg han förtjänar.
Han är en hjärtlig häst och gör vad som helst med dig när han litar på dig. Reado kommer från travbanan, men har inte tävlat där särskilt länge. Han har endast grundläggande dressyrträning. I övrigt: - helt lugn att hantera och alltid pålitlig - samarbetar gärna, är uppmärksam och vill göra dig nöjd (lär sig gärna) - barnvänlig och säker i terrängen (både ensam och i grupp) - passar både nybörjare och erfarna ryttare (helst en blandning av båda) - kommer bra överens med alla andra hästar (låg rang) - lätt att lasta - hovslagare, veterinär och fysioterapeut är inga problem - skodd fram (måste tyvärr vara så) - utmärkt att ställa ifrån sig, kan också stå ensam
Han är helt enkelt en kompis som man inte kan låta bli att älska.
Det finns dock något som måste sägas om hans nuvarande tillstånd: I början av året drabbades han tyvärr av en förlamning i axeln efter att ha halkat på is. Därför har han fram till nyligen inte varit ridbar. Tack vare hjälp och samarbete från veterinär, fysioterapeut, ridlärare, mycket tålamod och kärlek är han nu på väg tillbaka och kan ridas igen. Vi skulle lämna ifrån oss honom som ridbar igen, men med försiktighet, eftersom han fortfarande är i färd med att bygga upp musklerna. Det kommer fortfarande att krävas en del tålamod och kärlek innan han är fullt funktionsduglig igen. I övrigt har han då och då haft några mindre besvär, men dessa påverkar honom inte i någon större utsträckning.
För närvarande står han i postnummer 31..., på boxen på natten och på betesmarken på dagen. På vintern är fördelningen en halv dag på paddocken och en halv dag på boxen.
Vi önskar att han får ett kärleksfullt hem, gärna även med barn. Någon som gärna vill göra allt med honom, från markarbete och terrängridning till mysstunder, eventuellt senare även små hinder igen eller helt enkelt rida med honom över ett stubbfält (då måste man vara säker i sadeln). Men utan tävlingsambitioner, utan press i livet.
Definitivt plats och människa före pris. Här handlar det inte heller om vem som kan ge mig mer eller mindre.
Hans utrustning kan gärna följa med.
Vänligen hör av dig endast om du är ärligt och seriöst intresserad.